| Az alkalmazott informatika 
              témakörben a hallgatók elsősorban olyan kérdéseket is kapnak, amelyeket 
              egyéni tanulásuk, irodalomkutatásuk alapján kell hogy elsajátítsák. 
              Ezekre a kérdésekre az előadásokon ajánlott irodalomból tudnak választ 
              adni.  Ajánlott internetes cím: http://www.prog.hu/cikkek/html/index.php3 Ajánlott szakirodalom: Elektronikus kereskedelem (szerk: Mojzes 
              Imre) 
               Mi a B2B? Mi az EDI? Sorolja fel, milyen tényezők segítik 
                a B2B e-kereskedelem növekedését. A B2B hogyan csökkenti az értékesítési 
                költségeket? A B2B hogyan csökkenti az készletfinanszírozási 
                költségeket? A B2B hogyan csökkenti a ciklusidőt? A B2B-vel miért hatékonyabb a vevőszolgálat? Miért kisebbek az értékesítési 
                és marketing költségek a B2B alkalmazásával? Milyen új értékesítési lehetőségeket 
                nyújt a B2B? Milyen problémák akadályozzák a 
                B2B terjedését? Melyek a megoldásra váró problémák? Milyen lehetőségek vannak az állam 
                e-kereskedelemben való részvételére?  Az állami e-kereskedelem hogyan 
                segíti az információhoz jutást? Melyek az állami e-kereskedelem 
                ügyintézési lehetőségei? Jellemezze a B2C on-line vásárlást 
                a B2B-vel összehasonlítva! Mi az a B2A e-kereskedelem? Melyek az e-üzletmenet kialakításának, 
                bevezetésének (miért kell lépnünk?) kérdései? Az IT újdonságok hatása a management 
                filozófiákra. Sorolja fel az elektronikus üzletmenet 
                kialakulásának fázisait. Írja le, milyen lehetőségeket kínál 
                az Internet és az e-kereskedelem. Az e-kereskedelem milyen piaci 
                és működési változásokat generál? Milyen kérdések megválaszolásával 
                tudjuk bizonyítani az e-kereskedelem alkalmazhatóságát egy adott 
                cégnél? A vállalatokra milyen hatással 
                van az e-kereskedelem? Írja le, milyen változásokat okoz 
                az e-kereskedelem a vevőkapcsolatokban, a gazdasági - partneri 
                viszonyban, termékben, szolgáltatásokban, piaci pozíciókban, üzleti 
                stratégiában, szervezeti struktúrában, vállalati kultúrában. Milyen kritikus tényezők léteznek, 
                és milyen előnyök mutatkoznak az e-kereskedelem kialakításánál, 
                a nagyvállalatoknál? Milyen kritikus tényezők léteznek, 
                és milyen előnyök mutatkoznak az e-kereskedelem kialakításánál, 
                a kis és középvállalkozásoknál? Milyen területeken kell állami 
                beavatkozással (szabályozással, szerepvállalással) biztosítani 
                az e-kereskedelem zavartalan működését? Melyek az e-kereskedelem fő ráfordítás 
                összetevői nagyvállalatoknál? Melyek az e-kereskedelem fő ráfordítás 
                összetevői kisvállalkozásoknál? Melyek az e-kereskedelem kialakítását 
                gátló tényezők? Hogyan készíthetjük fel a társadalmat 
                az e-gazdaságban való hatékony részvételre? Mi az elektronikus aláírás? Mi a célja az elektronikus okiratok 
                használatára kiadott törvénynek?
 |