Minõségbiztosítás, ISO

A minõségbiztosítási rendszerek készítéséhez az alábbi e-mail címen lehet jelentkezni: softeam@sp9001.softeam.hu

Cégek felkészítése az új ISO 9001:2000 szabványcsalád szerint

  • minõségirányítási rendszer kiépítése
  • minõségirányítás oktatása
  • minõségirányítás bevezetése, mûködtetése
  • belsõ audit végzése
  • a tanusító felé közvetítés
  • Támogatási pályázat felkutatása, a pályázat megírása, beadása.

  • ( a pályázó részérõl adatközlés)
    FELKÉSZÍTÕ: SOFTEAM PROJEKT 9001 KFT
    9022 Gyõr, Liszt F. u 38. Telefon: +3696/526-930 Mobil: +3620/9245-231
    Témafelelõs: Antal György minõségirányítási auditor Mobil +3620/9387475

    KITÛZÖTT CÉLOK:

  • Hazai és nemzetközi téren is megfelelni a minõségi követelményeknek és a vevõi igényeknek
  • Versenyképes termékek és szolgáltatások biztosí tása
  • A vevõ bizalmának megszerzése és megtartása a minõségi követelmények folyamatos teljesítésével
  • Minõségközpontú gondolkodás elmélyítése
  • AZ ISO 9001:2000 MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FELTÉTELEI:
  • A bevezetés ügye mellett elkötelezett felsõ vezetés és cég kollektíva
  • Megfelelõen képzett és jól kiválasztott minõségirányítási vezetõ (a vezetés minõséggel foglalkozó képviselõje)
  • Stabil szervezet, optimáliskörülmények
  • Pénzügyi fedezet
  • AZ ISO 9001:2000 MEGVALÓSÍTÁSÁNAK ESZKÖZEI:
  • A felelõsök egyértelmû megnevezése és rendszeres beszámoltatása
  • Széleskörû gyakorlattal rendelkezõ tanácsadó alkalmazása
  • A rendszer belsõ felülvizsgálatának lehetõ legkorábbi megkezdése
  • Az emberi erõforrás fejlesztése( a szervezet minden tagja növeli munkája minõségét)
  • Ütemterv kidolgozása és bevezetése
  • Megfelelõ munkamódszer
  • AZ ISO 9001:2000 MEGVALÓSÍTÁSÁNAK módszere:
  • Csoportmunka, amelybe a felsõvezetõket is be kell vonni, hogy saját maguk is megtapasztalják a bevezetéssel járó nehézségeket. Ha a felsõvezetés a bevezetés felelõsségét a minõségügyi vezetõre ruházza át, a program nem fog sikeresen mûködni.
  • A megvalósítási menetrend minden fázisára lebontott tevékenységek:
    • elõkészítés
      tanácsadási, irányítási tevékenységek
      kidolgozás
      jelentés készítés
  • a minõségi dokumentumok széleskörû véleményeztetése
  • a cég minden dolgozójára kiterjedõ ismétlõdõ oktatás
  • MINÕSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZER MEGVALÓSÍTÁSA

    F

    E

    L

    K

    É

    S

    Z

    Í

    T

    É

    S

    A
    Minõségirányítás mûködtetése
    B
    Minõség dokumentáció
    1.
    Állapotfelmérés
    Állapotfelmérés
    2.
    Oktatás
  • felsõ vezetés
  • ¡minõségmenedzsment
  • dolgozók
  • 3.
    Eljárási utasítások (EU) összeállítása
    Munkautasítások (MU) jegyzéke
    5.
    Eljárási utasítások bevezetése,
    mûködtetése, Oktatás
    4.
    Minõségi kézikönyv(MK) összeállítása
    6.
    E l õ a u d i t á l á s
    Minõségbiztosítás mûködtetés felülvizsgálata hibajavító intézkedések
    Szabvány szerinti minõségelem megfelelõség vizsgálata, kiegészítések
    V i s s z a e l l e n õ r z é s e k
    a mûködtetésnél
    az eljárás utasításoknál

    T
    A
    N
    U
    S
    Í
    T
    Á
    S
    7.
    Tanusító auditálás
    8.
    Tanusítás átadás

    A FÁZISOK MAGYARÁZATA

    A vállalkozások számára nem érdektelen, hogy elõre tájékozódjanak a minõségirányítás rendszer bevezetésének legfontosabb szakaszairól.
    1. Állapotfelmérés
    A helyzetfeltárás során a tanácsadó megismeri az adott vállalkozás tevékenységét. A felmérés módja kikérdezés és elbeszélgetés. Kérdõív kitöltése a meglévõ minõségirányítás mûködtetésérõl ill. minõségdokumentációról, valamint tájékozódás a meglévõ munkautasítások, szabályzatok, szabványok, leírások létezésérõl.
    A több telephellyel rendelkezõ cégek telephelyeinek megtekintése következik.
    A helyzetfelmérés lefolytatása után a tanácsadónak tisztában kell lennie a cégnél zajló folyamatokkal és részben a problémákkal.
    2. Oktatás
    Ez alatt többszintû oktatást kell érteni. Ennek során a felsõ vezetés és a minõségmenedzsment megismerkedik a minõségbiztosítás alapfogalmaival, céljaival és azzal, hogy annak bevezetése milyen feladatokat ró a cégvezetésre. Ezt az oktatást célszerû az eljárás minél korábbi fázisában megrendezni. Nagyobb vállalkozások esetén lehetséges az oktatást kihelyezve tartani. A késõbbi tanusítást végzõ cég egynapos ( sõt 2-3 órás) eligazító oktatást is vállal.
    A késõbb megtartott tréningek segítséget adnak a minõségbiztosítás bevezetésénél.
    Mindkét esetben bemutatásra kerül a szabvány, annak ajánlásai, alkalmazásuk a szolgáltatás területén.
    Az oktatás során készséget kell elsajátítani a vevõközpontú gondolkodásra, a folyamatos javítás módszereinek alkalmazására és a szabályozási képességre.
    3. Az eljárási utasítások összeállítása
    A minõségi elemeknek megfelelõen eljárási utasításokat kell kidolgozni mint a menedzsment mint a cégen belûli kisebb egységek számára. Ezen utasítások tartalmazzák a tevékenységek rövid leírását, a minõségbiztosítási szempontokat és a minõségi bizonylatok kezelését.
    Az eljárási utasításokhoz kapcsolódó munkautasítások. ellenõrzési utasítások, technológiai leírások, adatlapok, mellékletek, szabványlisták és egyéb szükséges okmányok összeállítása, rendszerezése a minõségi munka elvégezhetõségének, megkövetelhetõségének az alapja. Ezen dokumentumok kapcsolódása a minõségi dokumentációhoz jelenti a minõségbiztosítás bevezetésének a lehetõségét.
    4. A minõségi kézikönyv összeállítása
    A minõségi kézikönyv a vállalkozás cégvezetése által kidolgozott és jóváhagyott üzleti filozófia figyelembevételével készített alapdokumentum.
    Magában foglalja a vállalkozás szervezeti felépítését, mûködési rendjét, az egyes munkafolyamatok leírását, az ellenõrzés rendszerét, stb. általában minden olyan - a vállalkozás sajátosságainak megfelelõ - szabályozást rögzít egységes rendszerbe foglalva, amely a minõségi szintnek megfelelõ munkavégzéshez szükséges. Meghatározza a minõségügyi megbízott feladat- és hatáskörét.
    A kézikönyv elkészítését a tanácsadó cég megbízás alapján vállalja. A cégvezetésnek és az idõközben kinevezett minõségi megbízottnak a kézikönyv konkrét utasításokat tartalmazó részének kidolgozásában aktívan részt kell vennie. Ennek során az egyes fejezetek tartalmát jóvá kell hagyni.
    5. Az eljárási utasítások bevezetése, mûködtetése
    A kézikönyv és a csatlakozó utasítások elkészülte után az ügyvezetés elrendeli a minõségbiztosítás bevezetését.
    A bevezetés korai szakaszában oktatásra kerül sor, melynek során a minõség fogalmát tudatosítják a csoporton belül, vázlatosan ismertetik az ISO szabvány dokumentációs rendszerét, a minõségügyi kézikönyvet, valamint felkészítik a résztvevõket, hogy képesek legyenek a mûködési folyamatok meghatározására, leírására. Nagyon fontos, hogy a résztvevõk kellõen motiváltak legyenek a minõség iránti teljes elkötelezettségre.
    Ezt követi a bevezetésnek egy intenzív önálló szakasza, amelyben a tanácsadók személyes kapcsolatban állnak a résztvevõkkel (vállalkozásokkal), ugyanakkor azonban csoportos foglalkozásokra is sor kerül.
    A bevezetés sikere elsõsorban a felsõ vezetés hozzáállásától, elkötelezettségétõl függ. A vezetés szerepe a teamek munkájának segítése, hogy a teameket a hatásos bevezetésre ösztönözze, segítse a kommunikációt a különbözõ szervezeti egységek között.
    6. Elõauditálás
    Amikor - a vállalkozás saját megítélése szerint - a kialakított rendszer már mûködik, akkor célszerû független auditorokkal megvizsgáltatni, hogy milyen mértékben sikerült a bevezetés. Ennek elõnye, hogy a tanúsítás költségeinek töredékéért egy gyakorlatilag ugyanolyan szigorú vizsgálatot végeznek. Errõl egy jelentés készül, amelynek ajánlásai alapján végre lehet hajtani a szükséges változtatásokat, helyesbítõ intézkedéseket. Egyidejûleg az elõauditot végzõ még egyszer ellenõrzi a dokumentált minõségelemek megfelelését.
    A visszaellenõrzések addig folytatódnak amíg a minõségirányítási rendszer nem müködik hatékonyan.
    Ettõl kezdve az elkészült elõírások az összes dolgozóra nézve kötelezõ érvényûek. Mindenki köteles a kézikönyv és az eljárási utsítások szerint végezni munkáját. Ezt a minõségi megbízott irányítja és ellenõrzi.
    A belsõ auditor képzésre, majd a hivatalos tanúsítást megelõzõen a tanácsadó javaslatot tesz. A programot egy végsõ csoportmegbeszélés zárja, amelyen kiértékelik az elõauditálás eredményeit..
    7. Tanusító auditálás
    Kezdettõl fogva hangsúlyozni kell, hogy a minõségbiztosítási rendszer bevezetése és az errõl készülõ tanúsítvány nem feltétlenül egymást követõ tevékenységek..
    Amennyiben a vállalkozás igényli a Tanúsítványt (Certifikat), akkor egy általa kiválasztott független intézettel kell elvégeztetni. Az intézet delegálja az auditorokat, akik egy többnapos vizsgálat során megállapítják a vállalkozás alkalmasságát a tanúsításra.
    A tanusító auditorok elõször az érvényes minõségi dokumentumokat (esetleg további, érvényes dokumentumokat) vizsgálják felül, hogy azok megfelelnek-e a megállapodást képezõ szabványoknak követelményeinek. A minõségi dokumentumok megfelelõ minõsítése után a minõségbiztosítás mûködtetését vizsgálják meg. A vizsgálati jegyzõkönyvben szereplõ hiányosságoknak a hibajavító tevékenység alapján történõ kijavítása után befejezõ auditra kerül sor.
    8. Tanusítás átadás
    Megfelelõ tanusító jegyzõkönyv esetén a tanusító cég javaslatával felterjesztik a vizsgált céget a tanusítványt kiadó bizottsághoz. A bizottság megvizsgálja a felterjesztést és kedvezõ esetben kiadja a tanusítványt.

    GARANCIÁK

    Megvalósítási garancia:

    A helyileg Gyõrben elérhetõ szakemberek gyorsan tudnak reagálni a munka közben felmerülõ problémákra, naprakész munkakapcsolatot tudunk így kialakítani a cégek illetve a felkészítõk között. A cég számára nem közömbös az a szempont sem, hogy a felkészítõ rugalmasan és munkaidõ takarékosan tudja a feladatokat ütemezni, figyelembe tudja venni a cég idényjellegû leterheltségét, és biztosítani képes, hogy a területileg szétszórt munkahelyekrõl ne kelljen a központba jönni a feladatok megbeszélésére, hanem a felkészítõ segítségével a helyszíneken lehet a problémákat megoldani

    REFERENCIÁK:

    ÜGYFELEINK
    SZÉKHELY
    SZOLGÁLTATÁSI TERÜLET
    MEGBÍZÁS 
    TANUSÍTÓ
    Haladás Szövetkezet
    Pacsa Acélhordó gyártás
    ISO 9002
    ÉMI-TÜV BAYERN
    Szentendre
    VT Mechanika
    Székesfehérvár Jármûalkatrész gyártás
    ISO 9002
    ÉMI-TÜV BAYERN
    Szentendre
    INTEGRÁL-H RT
    Gyõr Magasépítõipar és fõvállalkozás
    ISO 9001
    ÉMI-TÜV BAYERN
    Szentendre
    INTEGRÁL-H Transz Kft
    Gyõr Szállítás, földmunka, daruzás, fenntartás 
    ISO 9002
    ÉMI-TÜV BAYERN
    Szentendre
    INTEGRÁL-H Beton Kft
    Gyõr Beton elõállítás, betonelemgyártás
    ISO 9002
    ÉMI-TÜV BAYERN
    Szentendre
    INTEGRÁL-H Acélszerkezeti Kft
    Gyõr Acélszerkezeti elemgyártás
    lakatosipari tevékenység
    épületi lakatosszerelés
    ISO 9002
    ÉMI-TÜV BAYERN
    Szentendre
    INTEGRÁL-H Clima Kft
    Gyõr Klímaberendezés, fûtés, elektronika szerelés 
    ISO 9002
    ÉMI-TÜV BAYERN
    Szentendre
    INTEGRÁL-H Penta Kft
    Gyõr Kömûvesipari tevékenységek, szigetelés
    ISO 9002
    ÉMI-TÜV BAYERN
    Szentendre
    INTEGRÁL-H Kereskedõház Kft
    Gyõr Építõipari anyagok -,
    üzemanyagok eladása
    autómosás
    ISO 9002
    ÉMI-TÜV BAYERN
    Szentendre
    INTEGRÁL-H Tip Szervíz Kft
    Gyõr Hõ-, víz-, villamos energia
    Szolgáltatás
    ISO 9002
    ÉMI-TÜV BAYERN
    Szentendre
    INTEGRÁL-H Építõmesteri Kft
    Gyõr Építõipari kivitelezés
    ISO 9002
    ÉMI-TÜV BAYERN
    Szentendre
    ugrás a lap tetejére
    Utolsó módosítás: 2000.05.31.
    (C) 2000 SOFTEAM projekt 9001 Kft.